Verantwoording

Dienstverlening

Dienstverlening

Wat wilden we bereiken?

De dienstverlening van onze gemeente is toegankelijk voor al onze inwoners.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Voortgang

Er zal in 2023 worden onderzocht of het huidige Dienstverleningsplan (DvP 2020) en de daarin opgenomen (geldende) uitgangspunten/richtlijnen nog in lijn is met wat de inwoners mogen verwachten.

Toelichting:

Het Dienstverleningsplan (DvP 2020) ziet op digitalisering van processen en digitale dienstverlening. De digitale dienstverlening is eind 2023 verder onder de loep genomen om te bekijken waar we een betere aansluiting kunnen vinden bij de wensen van de inwoners. In 2024 wordt dit verder uitgewerkt in een Plan van Aanpak om de dienstverlening naar een hoger niveau te kunnen brengen in 2024.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Voortgang

We blijven een focus houden op het digitaliseren van de dienstverlening, waarbij we ook rekening houden met inwoners die niet digitaal-vaardig zijn.

Toelichting:

De bestaande webformulieren zijn, waar van toepassing, geactualiseerd en er zijn nieuwe webformulieren ontwikkeld. Dit is een continue proces. Daarnaast zijn alle huidige formulieren nieuw gebouwd in verband met het nieuwe zaaksysteem, zodat de service voor de inwoners en bedrijven van Landsmeer gecontinueerd kan worden. Voor onze inwoners die digitaal niet vaardig zijn, kunnen zij ons uiteraard per fysieke post of telefonisch bereiken. Verder kunnen inwoners een afspraak maken om fysiek iemand te kunnen spreken.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Voortgang

We monitoren nieuwe technologie die de dienstverlening kunnen verbeteren en sturen bij waar mogelijk binnen de financiële middelen.

Toelichting:

In 2023 is een begin gemaakt met inventarisatie voor PvA Dienstverlening en welke technologieën in gezet kunnen worden om de dienstverlening te kunnen verbeteren.

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Voortgang

We zorgen er voor dat inwoners hun vragen op een efficiënte en effectieve wijze kunnen indienen/stellen.

Toelichting:

Dit is een continue proces van verbeteren van processen. Daarnaast wordt ingespeeld op de veranderende wet- en regelgeving en wordt geprobeerd hierbij de inwoner zoveel mogelijk mee te nemen. In 2023 lag de nadruk op de overgang naar het nieuwe zaaksysteem met de bijbehorende nieuwe webformulieren.

Deze pagina is gebouwd op 09/02/2024 07:35:31 met de export van 08/27/2024 14:35:25